Junák a středisko Lípa Říčany nabízí svým vedoucím nástroje a služby, které ti pomohou při vedení tvého oddílu. Níže najdeš jejich přehled.
SkautIS
Skautský informační systém (SkautIS) spravuje veškeré záznamy o osobách, jednotkách, táborech a jiných údajích v rámci Junáka. Vedoucí jsou povinni tyto údaje udržovat aktuální. Na oplátku ti SkautIS umožní všechny údaje snadno sdílet s ostatními vedoucími, nebo je exportovat a vytisknout např. na výpravy.
Pro přístup do SkautISu si potřebuješ zřídit účet dle tohoto návodu. O propojení nového účtu s registrací požádej vedoucího tvého oddílu nebo střediska.
Online kancelář (Google Apps)
Junák používá balík online kancelářských služeb Google Apps. Pro získání přístupu k těmto službám si potřebuješ zřídit účet Google Apps Junáka, což můžeš učinit ve SkautISu v záložce Moje -> Můj e-mail a Google Apps. Doporučujeme zřídit účet ve tvaru jmeno.prijmeni@skaut.cz.
Důležité: Po vytvoření účtu si nastav výběr nebo přesměrování pošty ze svého skautského e-mailu! (viz níže)
Po zřízení Google Apps účtu Junáka získáš automaticky vlastní skautský e-mail. Nastav si jeho pravidelné vybírání v poštovním klientovi, nebo si nech poštu přeposílat na svůj osobní e-mail na stránce Nastavení přeposílání a protokol POP/IMAP. Jinak hrozí, že si nepřečteš důležitá upozornění a e-maily od ostatních vedoucích!
- https://mail.google.com/ (Gmail)
Soubory
Středisko ukládá veškeré své soubory na online úložiště dokumentů. O přístup k němu požádej vedoucího svého oddílu nebo střediska.
- https://drive.google.com/ (Google Docs)
Kalendáře událostí a rezervací kluboven
Veškeré události a akce ukládáme do online kalendářů, které pak lze snadno sdílet a odebírat v osobních kalendářích. O přístup k nim požádej vedoucího svého oddílu nebo střediska.
- https://calendar.google.com/ (Google Calendar)
- Nápověda ke správě kalendářů
V online kalendářích se spravují i rezervace kluboven. Při vytváření akce ve srubu u Marvánku proto do účastníků "přizvi" klubovny (místnosti), které chceš zarezervovat. Rezervace proběhne automaticky (událost se zobrazí v kalendáři rezervací příslušné místnosti), ovšem pouze pokud nekoliduje s nějakou dřívější.
Naše středisko je samozřejmě přítomno i na Facebooku formou vlastních "Facebook stránek". Na tyto stránky píšeme krátká oznámení a umísťujeme sem všechny fotky z akcí. O přístup ke správě požádej vedoucího svého oddílu nebo střediska.
Webové stránky
Na webových stránkách střediska a jeho oddílů se zobrazují informace z několika dříve zmíněných zdrojů (Facebook, Kalendáře). Kromě toho na nich ale můžeš vytvářet články (např. pozvánky na velké akce, zprávy z akcí či záznamy z oddílové kroniky) nebo informační stránky (např. o táboře). Můžeš sem nahrát i nějaké fotky a dokumenty, ale pamatuj na to, že pro tento obsah máme primárně jiná úložiště ([Google Docs][Dokumenty] a Facebook)! O přístup ke správě požádej vedoucího svého oddílu nebo střediska.